La Casa Castellarnau de
Tarragona es va construir a inicis del segle XV. A partir d'aquest moment i
fins al segle XIX va ser la llar d'algunes de les famílies més influents de la
ciutat. El cas és que aquest habitatge fou el gran protagonista d’una història
d’amor ben trista i cruel, que ens revela com per gelosia, pànic i avarícia es
pot arribar a ferir de mort, deixant que l’enamorada, davant de l’absència del
seu amant assassinat, no vulgui cap més altra sortida que la desitjosa mort.
Les
cendres que resten en el braser de la taula de la Sala groga, són testimoni
d’aquella nit en què l’Eulàlia, una noia jove i bonica, tocava aquella melodia
que un dia en Robert li ensenyà. La sala era menuda i càlida, tota il·luminada
per la brillantor de les estrelles que entrava pels grans finestrals. Les
portes, que estaven mig obertes, deixaven que l’aire fresc acariciés tendrament
les cortines llargues i blanques. Aquest ambient plàcid, acompanyat amb els
sons harmoniosos que sortien del piano, feu que l’Eulàlia imaginés la història
d’amor més bonica que hom pugui crear. No és gens estrany, ja que quan tenia
quinze anys havia de treballar per tal de mantenir la seva mare i els seus dos
germanets. Quan arribava a casa, cansada i de nit, s’estirava al llit i
s’imaginava com seria el seu futur marit, un home galant, fidel i que mai l’abandonés,
no com va fer el seu pare.
Ara, ja
estava casada. De tot allò que s’imaginà amb quinze anys, ja només en quedaven
cendres. El seu marit, en Robert, era un burgés ric i hereu de la casa
Castellarnau, lloc on quatre anys abans ella treballà com a minyona. El senyor
Castellarnau s’enamorà d’ella com aquell qui resta sota el efectes d’un conjur.
Els seus ulls del color del mar i els llargs cabells rossos feien que el seu
rostre angelical fos capaç de tornar l’home fidel en el més adúlter i traïdor.
En Robert era massa gran per a ella, es portaven gairebé trenta anys; però, a
la noia, li era igual mentre que li enviés un tant de diners, i, així, poder mantenir
els seus germans i mare.
Potser
eren masses les qualitats de l’Eulàlia que rosaven la perfecció, que, un dia,
de bon matí la noia bonica i de cos formós obrí el balcó que dóna al carrer del
Compte. Com que anava mig nua, l’aire fresc i els rajos de llum virginals li acariciaren
el seu cos. En Robert no suportava que no només els seus ulls s’acontentessin
amb allò que era seu, doncs, cada matí, la senyora Castellarnau repetia tal
acte impur, de manera que va provocar que el carrer estigués replet d'obrers
que feien un descans i aprofitaven per gaudir de tan singular espectacle.
Impulsada
per la luxúria i pels seus anhels, l’Eulàlia, inevitablement, cometé adulteri
amb un jove galant, amb qui, cada matí, es saludaven des del balcó. En Robert,
que s’havia adonat de la constant presència del jove, es sentí burlat per
aquella parella d’enamorats. De sobte, ple de ràbia i de fúria, recordà aquella
escena de quan, sis anys abans, es veié obligat a matar el seu germà gran per
obtenir tota l’herència. De la mateixa manera, l’Eulàlia només havia de ser
seva, així que va agafar el punyal més afilat que tenia i el clavà en el cor
del jove amant. En aquell moment i com si dels amants de Terol es tractés, el
dolor intens apagà els últims batecs del cor de l’Eulàlia.
Bé, però s'acaba en sec... al final has de recollir els fils i enllaçar-los amb el que has dit al principi (que pròpiament és el final de la història). Vigila vocabulari: "rosar"...
ResponElimina