L’Eulàlia era una noia jove i bonica. Tenia els ulls del color del mar i els
seus cabells eren llargs i rossos. En canvi, en senyor Robert era un burgés ric,
d’uns seixanta anys i hereu de la casa Castellarnau. Al tornar del viatge de
noces, en Robert feia cara de cansat, així que va decidir anar a dormir. La noia
mirà el rellotge, i, com que només eren les onze de la nit, es dirigí a la Sala
Groga. L’Eulàlia recorria els passadissos i les habitacions com si la casa ja
fos seva, ja que després de quatre anys treballant-hi com a minyona es notava
que la jove es coneixia molt bé tots els racons. Un cop va arribar a la Sala,
es va assentar a la butaca per tal de tocar el piano.
L’habitació estava tendrament il·luminada per la
brillantor de les estrelles que entrava pels grans finestrals, de manera que,
mentre la noia tocava la melodia que en Robert li va ensenyar, el seu rostre
càndid mostrava la placidesa que sentia en aquell moment. No obstant això, l’Eulàlia
va mirar cap als seus voltants, i, al no veure-hi ningú, no va poder evitar que
llàgrimes inundessin els seus ulls, ja que estava sola en aquella casa tan gran
i el seu marit no estava amb ella. Així, ja cansada i endormiscada, anà cap a
l’alcova i s’estirà al costat del Robert deixant una gran separació al mig.
El dia següent, l’Eulàlia es despertà més animada,
de manera que es desvetllà i, mig nua com anava, obrí el balcó. L’aire fresc i
els rajos de llum virginals acariciaven el seu cos seminu, deixant entreveure a
través de la claror i de la camisa transparent els seus pits formosos i perfectes.
En Robert, que observà el que acabava de fer l’Eulàlia, va estrènyer les seves
dents i va cloure els seus punys, i, de la ràbia, donà un cop fort a la paret,
que fins i tot els coloms van marxar espantats del balcó. Aquesta ira va anant
creixent dia rere dia, ja que la jove cada matí repetia el mateix costum, de
manera que els obrers que feien un descans aprofitaven per gaudir de tan
singular espectacle.
Des de llavors, ben poques eren les paraules que
es dirigien l’un a l’altre. Tot i que l’Eulàlia posava els seus esforços per
reparar la seva relació a través de carícies i mostres d’afecte, no era
corresposta per part d’en Robert. Inevitablement, al cap de poc temps l’Eulàlia
cometé adulteri amb un obrer galant que des del primer dia que guaità des del
balcó s’havia fixat en ella. Així, els dos amants, que s’amagaven per no ser
vistos i deixats endur per la morbositat que una situació com aquesta suposa,
iniciaren inconscientment una intensa relació amorosa i passional.
No obstant això, des del balcó el senyor
Castellarnau podia veure com els dos enamorats es retrobaven i es besaven. Així,
al ser descoberts, en Robert agafà pel braç la noia i l’amenaçà al·legant que
abans la voldria veure morta que en mans d’un altre. El senyor Castellarnau va
intentar ferir l’Eulàlia, però, incapaç, no va poder. Desesperat, va agafar un
punyal i marxà de casa. Al cap de poc temps, tornà tot tacat de sang d’aquell que
havia estat capaç de burlar-se d’ell. L’Eulàlia, sanglotant, ja va entendre que
havia matat el seu estimat. Els plors de la noia no cedien, i, amb les seves
mans posades al cor i com si dels amants de Terol es tractés, al cap de pocs
dies, ella també morí.
El narrador extern segueix el personatge, l'enfoca, el mostra per trabnsmetre les seves sensacons al lector
ResponElimina